Wiadomości
NC+ ukarana. Jaka rekompensata dla klientów? Sprawdź specjalne oferty
Newsy

UOKiK uznał, że platforma nc+ stosowała nieuczciwe praktyki wobec swoich klientów. Teraz operator części byłym i obecnym abonentom musi zwrócić zwrot poniesionych kosztów lub dać możliwość bezpłatnego korzystania z usług. Na jakie konkretnie korzyści mogą liczyć poszkodowani klienci?
NC+ ukarana. Jaka rekompensata dla klientów? Sprawdź specjalne oferty
Jak już informowaliśmy, operator satelitarnej platformy nc+ został ukarany przez UOKiK za stosowanie nieuczciwych praktyk. Jak ustalił urząd, ITI Neovision rozpoczynała świadczenie usług bez wyraźnej zgody konsumentów. Ponadto wprowadzała w błąd twierdząc, że początek korzystania z usług oznacza brak możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Również, że w latach 2013-2014 spółka w ogóle nie informowała części konsumentów o możliwości rezygnacji z kontraktu oraz nie dostarczała w terminie potwierdzenia zawarcia lub zmiany warunków umów (więcej o decyzji TUTAJ).

Jakie rekompensaty?
Zgodnie z decyzją platforma nc+ zobowiązała się do zmiany zakwestionowanych praktyk oraz rekompensaty dla konsumentów. W ciągu 6 miesięcy będzie musiała przyznać byłym i obecnym abonentom określone korzyści. Jakie?

Decyzja UOKiK nakłada na ITI Neovision obowiązek wykonania zobowiązania do przyznania konsumentom, którzy zostali dotknięci skutkami nieuczciwych praktyk, od 22 grudnia 2014 roku do dnia zaniechania przez spółkę ich stosowania, i których reklamacje nie zostały uwzględnioneprzez spółkę, i jednocześnie:
• będącym w dniu uprawomocnienia się niniejszej decyzji abonentami spółki - korzyści w postaci:
- możliwości korzystania z usług, z których dotychczas korzystali, bez ponoszenia opłat przez okres 6 miesięcy
- możliwości dokonania zmiany warunków dotychczasowej umowy o świadczenie usług telewizji satelitarnej poprzez zawarcie umowy na warunkach promocyjnych w ramach ofert Comfort+ z HBO 15m albo Extra+ z HBO 59,90 zł/69,90 zł 18m,

• niebędącym w dniu uprawomocnienia się niniejszej decyzji abonentami spółki na skutek rozwiązania umowy o świadczenie usług telewizji satelitarnej przed upływem okresu, na który została zawarta, spowodowanego brakiem możliwości odstąpienia od umowy - korzyści w postaci:
- zwrotu kosztów poniesionych w związku z nałożeniem na nich obowiązku zwrotu ulgi z tytułu rozwiązania umowy przed upływem okresu, na jaki została zawarta (przelewem na rachunek bankowy wskazany przez abonenta), albo korekty zadłużenia powstałego z tego tytułu
- wypłaty łącznej kwoty, jaką konsumenci ponosili z tytułu korzystania z usług Spółki od momentu zawarcia umowy ze Spółką, od której zamierzali odstąpić, do momentu jej rozwiązania (przelewem na rachunek bankowy wskazany przez abonenta), albo korekty zadłużenia powstałego z tego tytułu
- możliwości zawarcia ze Spółką umowy o świadczenie usług telewizji satelitarnej na warunkach promocyjnych w ramach ofert Comfort+ z HBO 15m albo Extra+ z HBO 59,90 zł/69,90 zł 18m

• niebędącym w dniu uprawomocnienia się niniejszej decyzji abonentami spółki ze względu na upływ okresu, na który została zawarta umowa o świadczenie usług telewizji satelitarnej, w związku z faktycznym brakiem możliwości odstąpienia od umowy - korzyści w postaci wypłaty łącznej kwoty jaką konsumenci ponosili z tytułu korzystania z usług spółki w okresie sześciu miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym nastąpiło rozwiązanie umowy ze Spółką (przelewem na rachunek bankowy wskazany przez abonenta), albo korekty zadłużenia powstałego z tego tytułu.

Obowiązek wykonania zobowiązania przyznania konsumentom, którzy zostali dotknięci skutkami nieuczciwych praktyk w okresie od marca 2013 r. do lipca 2014 r., i których reklamacje nie zostały uwzględnione przez spółkę, i jednocześnie:
• będącym w dniu uprawomocnienia się decyzji abonentami spółki - korzyści w postaci możliwości korzystania z usług, z których dotychczas korzystali, bez ponoszenia opłat przez okres 3 miesięcy
• niebędącym w dniu uprawomocnienia się niniejszej decyzji abonentami spółki - korzyści w postaci wypłaty łącznej kwoty, jaką konsumenci ponosili z tytułu korzystania z usług spółki w okresie trzech miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym nastąpiło rozwiązanie umowy ze spółką (przelewem na rachunek bankowy wskazany przez abonenta), albo korekty zadłużenia powstałego z tego tytułu,


Obowiązek wykonania zobowiązania przyznania konsumentom, którzy zostali dotknięci skutkami praktyki w okresie od marca 2013 r. do lipca 2014 r., i którzy nie byli narażeni na dodatkowe niedogodności, i jednocześnie:
• będącym w dniu uprawomocnienia się niniejszej decyzji abonentami spółki - korzyści w postaci (do wyboru):
- dostępu, w ramach usługi nc+go TV lub nc+GO, do Kolekcji nc+go TV Seriale+ na okres 2 miesięcy bez ponoszenia opłat
- dostępu do Opcji dodatkowej HBO na okres 2 miesięcy bez ponoszenia opłat
- dostępu, w ramach usługi nc+go TV lub nc+GO, do Kolekcji nc+go TV Kino Świat na okres 6 miesięcy bez ponoszenia opłat
- vouchera na 2 filmy VOD udostępniane przez ITI Neovision - dostępne na sprzęcie wyposażonym w dysk twardy lub za pośrednictwem sieci internet: w nc+go TV lub w nc+GO,

• niebędącym w dniu uprawomocnienia się decyzji abonentami - korzyści w postaci możliwości zawarcia z umowy o świadczenie usług telewizji satelitarnej na warunkach promocyjnych w ramach ofert Start+24m KURIER (07/17) albo Comfort+ 24m KURIER (07/17) w terminie 6 miesięcy od dnia uprawomocnienia się decyzji.


Obowiązek wykonania zobowiązania przyznania konsumentom, którzy zostali dotknięci skutkami praktyki w okresie od marca 2013 r. do lipca 2014 r., i którzy byli narażeni na dodatkowe niedogodności, oraz których reklamacje nie zostały uwzględnione przez spółkę, i jednocześnie:
• będącym w dniu uprawomocnienia się niniejszej decyzji abonentami Spółki - korzyści w postaci możliwości korzystania z usług, z których dotychczas korzystali bez ponoszenia opłat przez okres 3 miesięcy,
• niebędącym w dniu uprawomocnienia się niniejszej decyzji abonentami Spółki - korzyści w postaci wypłaty łącznych kosztów, jakie konsumenci ponosili z tytułu korzystania z usług Spółki, w okresie trzech miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym nastąpiło rozwiązanie umowy ze Spółką (przelewem na rachunek bankowy wskazany przez abonenta), albo korekty zadłużenia powstałego z tego tytułu,


Platforma nc+ ma także obowiązek poinformowania konsumentów drogą listowną o możliwości, terminie oraz sposobie skorzystania z korzyści wskazanych

 

media2.pl

Podziel się tym wpisem
Dodaj do:
Adres:
Na forum:
HTML:

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Zamknij
Logowanie
Nazwa użytkownika
Hasło

Nie masz jeszcze konta?
Kliknij tutaj żeby się zarejestrować.

Zapomniałeś hasła?
Kliknij tutaj żeby otrzymać nowe.
Aktualne projekty
mTVGuide
Ukończone: 100%

Aktualizacja: 15.07.2022
Szukaj
Ostatnie artykuły
  Instrukcja obsługi
  A95X F3 Air II - rec...
  A95X F3 Air II - rec...
  Pojedynek najmocniej...
  Hakii Action - słuc...
  Tronsmart Element Me...
  Havit D006 Computer ...
  Tronsmart Element T2...
  Hakii Travel - głos...
  Hakii Mars - poręcz...
Statystyki
Online

Gości: 2
Użytkowników: 0
Statystyki rejestracji

Dzisiaj: 0
Wczoraj: 0
W tym tygodniu: 0
W poprzednim tygodniu: 1
W tym miesiącu: 6
W poprzednim miesiącu: 19
W tym roku: 62

Zarejestrowanych: 30901

Najnowszy: nilor75167