Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nałożył na telewizję Polsat, nadawcę programów TV4 i TV6, dwie kary o łącznej wartości 30 tys. zł. Nadawca przekroczył ustawowy limit czasu reklam.
Przeprowadzona przez KRRiT analiza programów TV4 i TV6 emitowanych w dniach 28-30 marca 2014 r. wykazała naruszenie ustawy o radiofonii i telewizji w zakresie przekroczenia czasu emisji reklam. Zgodnie z ustawą, reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej.
Przekazy będące przedmiotem decyzji o ukaraniu zawierają nacechowane emocjonalnie sformułowania bezpośrednio zachęcające do obejrzenia proponowanych pozycji programu. Z uwagi na promocyjny charakter spełniają one definicję autopromocji, rozumianą zgodnie ustawą jako "przekaz pochodzący od dostawcy usługi medialnej mający służyć bezpośrednio lub pośrednio promocji jego audycji, towarów i usług".
Według ustawy o rtv autopromocja jest reklamą. Reklamą nie jest ogłoszenie nadawcy, które zawiera jedynie informację o audycjach lub fragmenty tych audycji.
Wymierzając karę KRRiT uwzględniła przesłanki ustawowe, tj. zakres i stopień szkodliwości naruszenia oraz możliwości finansowe nadawcy. Przy ocenie zakresu i stopnia szkodliwości naruszenia uwzględniono m.in. fakt, że przekroczenie limitu czasu nastąpiło w programie ogólnodostępnym rozpowszechnianym nieodpłatnie na obszarze całego kraju.
KRRiT
micnor dnia lutego 27 2015 ·
2 komentarze · 2680 czytań
·