Wiadomości
Jak telewizja dzieli internautów? Polsat i TVN przegrywają z YouTube (raport)
NewsyInternauci coraz częściej decydują się na obejrzenie filmiku na Youtube i przeglądanie newsfeeda na Facebooku niż na obejrzenie czegoś na Polsacie i TVN - wynika z najnowszego badania dotyczącego konsumpcji mediów zrealizowanego przez IRCenter.

Wśród aktywnych internautów najczęściej używanymi mediami są Youtube (92%) i Facebook (85%), a dopiero w dalszej kolejności dwie największe komercyjne stacje (oba po 66%).



Pozyskane dane posłużyły nam do stworzenia sieci współkorzystania z mediów. Dzięki temu mogliśmy wyodrębnić kilka charakterystycznych grup odbiorców, które różnią się w zakresie współkonsumpcji mediów. To cenne dane z punktu widzenia potencjalnych reklamodawców
mówi dr Albert Hupa, prezes IRCenter, socjolog i badacz sieci społecznych


Internauci, którzy świadomie rezygnują z tradycyjnej telewizji, mimo wszystko oglądają content video na serwisach VoD (głównie na Youtube, Ipla.tv i na Zalukaj.tv). Grupa ta bardzo chętnie korzysta z internetu mobilnego i Facebooka. To nieco częściej kobiety, głównie po 25 roku życia, z których wiele posiada dzieci.

Całkowitym przeciwieństwem osób nie oglądających tradycyjnej telewizji są Ci, którzy oglądają content video korzystając ze wszystkich możliwych przekaźników (telewizora, komputera i urządzeń mobilnych), chętnie również płacący za te możliwości. Są to osoby, które często oglądają wszystkie 4 największe publiczne kanały telewizyjne, jak i korzystają z Cyfrowego Polsatu i Ipli (oczywiście oprócz Youtube'a). Nie stronią również od contentu TVP udostępnianego na serwisach VoD tego nadawcy.

Z punktu widzenia digital marketingu najbardziej atrakcyjną grupą są jednak użytkownicy płatnego VoD w internecie (najczęściej w wieku 25-34 lata). To właśnie te osoby najszerzej korzystają z różnych mediów społecznościowych, łączą się z internetem za pomocą największej liczby urządzeń i wykorzystują najwięcej możliwości internetu mobilnego.

Na przeciwnym biegunie znajdują się najmniej atrakcyjni dla komercyjnych dostawców telewizji użytkownicy darmowego contentu video w internecie - najczęściej mężczyźni z większych miast, którzy chętnie oglądają TVP Info, Eskę TV, Zalukaj.tv i Iplex. Jeśli już, do tych osób najlepiej dotrzeć z zasięgowymi reklamami telewizyjnymi; nie będą oni chętnie korzystać z marketingowych rozwiązań internetowych.

Oczywiście, są też osoby, dla których Internet to tylko dodatkowe medium do telewizji (jest ich 22% wśród aktywnych internautów). To grupa, która content video odbiera przede wszystkim w tradycyjny sposób poprzez telewizor, a internet wykorzystuje w ograniczonym stopniu.

Telewizja i internet coraz bardziej się zazębiają. Rośnie liczba nadajników, którymi udostępniane są treści telewizyjne. W Polsce wzrasta także popularność smart TV, pojawia się telewizja hybrydowa; Apple, Google i Netlifix prześcigają się w udostępnianiu własnych treści za pomocą wszystkich możliwych urządzeń podłączonych do telewizora. Powstają coraz to nowsze formy reklamy w jednym i drugim medium, a spajać je będą jedynie odbiorcy. Warto myśleć o nich już teraz
- dodaje dr Albert Hupa


Dane pochodzą z syndykatowego badania dot. konsumpcji mediów zrealizowanego przez IRCenter w październiku i listopadzie 2014. Celem badania było wsparcie telewizyjnych działań reklamowych prowadzonych w internecie. IR Center
Podziel się tym wpisem
Dodaj do:
Adres:
Na forum:
HTML:

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Zamknij
Logowanie
Nazwa użytkownika
Hasło

Nie masz jeszcze konta?
Kliknij tutaj żeby się zarejestrować.

Zapomniałeś hasła?
Kliknij tutaj żeby otrzymać nowe.
Aktualne projekty
mTVGuide
Ukończone: 100%

Aktualizacja: 15.07.2022
Szukaj
Ostatnie artykuły
  Instrukcja obsługi
  A95X F3 Air II - rec...
  A95X F3 Air II - rec...
  Pojedynek najmocniej...
  Hakii Action - słuc...
  Tronsmart Element Me...
  Havit D006 Computer ...
  Tronsmart Element T2...
  Hakii Travel - głos...
  Hakii Mars - poręcz...
Statystyki
Online

Gości: 1
Użytkowników: 0
Statystyki rejestracji

Dzisiaj: 0
Wczoraj: 0
W tym tygodniu: 0
W poprzednim tygodniu: 0
W tym miesiącu: 5
W poprzednim miesiącu: 19
W tym roku: 61

Zarejestrowanych: 30900

Najnowszy: scootdj