Huawei będzie największym producentem smartfonów na świecie. Nowa strategia
Huawei i Honor ogłaszają nowe cele dla strategii dwóch marek
Richard Yu, dyrektor wykonawczy Huawei Consumer BG ogłosił nowe, strategiczne cele firmy. Zapowiedział, że Huawei zostanie największym producentem smartfonów na świecie. Z kolei Honor zostanie drugim największym producentem smartfonów w Chinach i czwartym na świecie.
Firma zamierza wspierać markę Honor w zakresie rozwoju najnowocześniejszych produktów oraz kontynuować swoje inwestycje w obszarach innowacji technologicznych, kanałów dystrybucyjnych i strategii sprzedaży detalicznej w ramach konsekwentnej strategii dwóch marek, wiążącej Huawei i Honor. Wyróżnikiem obu marek pozostanie przyszłościowe nastawienie oraz zaangażowanie w budowę świata inteligentnej komunikacji, pozbawionej ograniczeń.
Richard Yu jest przekonany, że "Huawei Consumer BG rozpoczyna nowy etap rozwoju marki" i że "Huawei i HONOR jeszcze w tym roku mają szansę zostać największym producentem smartfonów na świecie".
Nowe cele pojawiają się w następstwie realizacji przez firmę siedmiu strategicznych celów, wyznaczonych przez Richarda Yu w 2012 r., które obejmowały: transformację z produkcji ODM bez własnej marki dostosowanej do wymagań operatora w niezależną markę OEM. Wzrost jakości inteligentnych terminali z produktów z najniższej półki w produkty ze średniej i najwyższej półki. Zaprzestanie sprzedaży najtańszych telefonów z segmentu feature, zapewniających wysoką sprzedaż przy niskich zyskach. Wykorzystanie procesora Hi-Silicone quad-core i chipa Balong. Rozwój sektora handlu elektronicznego. Zaprojektowanie interfejsu Emotion UI w celu udoskonalenia doświadczeń użytkowników. Osiągnięcie wiodącej roli w globalnym przemyśle sprzętu komputerowego.
Dział Huawei Consumer Business (elektroniki użytkowej) odpowiada obecnie za największą część przychodów firmy, odnotowując wzrost o 48,4% i wyprzedzając dział Carrier Network Business (rynku operatorskiego). W zeszłym roku dział Consumer Business osiągnął sprzedaż na poziomie 348.9 miliardów juanów ze wzrostem o 45,1% w stosunku do roku poprzedniego i może się pochwalić największym wkładem w ogólny zysk firmy.
Honor ugruntował swoją pozycję lidera, odnotowując znaczący wzrost sprzedaży pomimo globalnego spadku koniunktury. Jak podaje firma IDC, globalny rynek smartfonów odnotował w ostatnich trzech kwartałach 2018 r. spadek o 3,1% w stosunku do roku poprzedniego, jednak HONOR przełamał ten trend, osiągając wzrost o 27,1%. Marka odnotowała również w 2018 r. wzrost międzynarodowej sprzedaży o 170% w stosunku do roku poprzedniego. HONOR zajął drugie miejsce w globalnej sprzedaży online, osiągając w 2018 r. wzrost o 29,4% w stosunku do roku poprzedniego (źródło: IDC Worldwide Mobile Phone Tracker, 2018).
media2
micnor dnia maja 05 2019 ·
0 komentarzy · 1486 czytań
·